سئو کلاه سفید!

امتیاز 4.00 ( 2 رای )

سئو به سه نوع کلاه سفید (white hat SEO) ، کلاه سیاه (Black hat SEO) و کلاه خاکستری (Gray hat SEO) تقسیم می شود که خیلی خلاصه در مورد دو موضوع سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری توضیح میدهیم تا جایگاه سئو کلاه سفید نسبت به آنها روشن شود. اما قبل از این موضوع لازم است توضیح دهیم که سئو کار کلاه سفید، شخصی است که بر اساس توصیه ها و قوانین گوگل کار سئو را انجام می دهد و به همین خاطر هرگز در طول زمان به مشکل برنخواهد خورد و سایت او دچار جریمه گوگل نمی شود، اما در طرف مقابل سئو کار کلاه سیاه فردی است که با استفاده از روش های خلاف و غیرقانونی سعی می کند رتبه سایت خود را بهبود دهد و گوگل با چنین افرادی مبارزه می کند، سئو کار کلاه خاکستری فردی است که نه به طور کامل از سئو سفید و نه به طور کامل از روش های سئو سیاه استفاده می کند، بلکه بین این دو روش قرار دارد و به صورت محتاطانه از روش هایی استفاده می کند که بتواند رتبه سایت خود را بهبود بخشد.


سئو کلاه سفید به چه معناست؟

و اما سئو کلاه سفید که موضوع اصلی این مطلب است و جزئیات کامل آن را در ادامه توضیح می‌دهیم، از این قرار است که شما اصولا مطلب را برای مخاطب می‌نویسید و در پی آن زمانی که مخاطب، مطلب شما را بپسندد، موتور جستجو نیز شما را شناسایی خواهد کرد چرا که اگر شما در خدمت مخاطبانتان باشید، موتورهای جستجو نیز در خدمت شما خواهند بود. حال در این راستا یک سری اصول و استاندارد نیز به دست آمده است که در ادامه توضیح داده شده اند.

سئو کلاه سفید شامل چه مواردی می شود؟

۱- استفاده صحیح از تگ ها و متا تگ ها

در کدنویسی سایت باید تگ h1, h2, h3 , h4 , h5 و تگ h6 را به طور مناسبی با استفاده از کلمات کلیدی هر صفحه و همچنین عناوین مهم موجود در هر صفحه تکمیل کنید. البته اگر کدنویس هم نباشید و سایت شما با استفاده از وردپرس ساخته شده باشد، خود وردپرس این کار را برای شما انجام می‌دهد. غیر از تگ هایی که ذکر شد، متا تگ توضیحات (Meta description tag) و تگ Alt که مربوط به توضیحات تصاویر است نیز وجود دارند که باید به طور صحیح و استاندارد تکمیل شوند. از تگ عنوان (Title tag) هم غافل نشوید که سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند.

سعی کنید تا جایی که ممکن است متا تگ توضیحات را طوری بنویسید که علاوه بر توصیف محتوای آن صفحه، کاربر را ترغیب کند که وارد آن صفحه بشود چرا که اگر آن صفحه از سایت شما در سرچ موتورهای جستجو جایگاهی کسب کند، در ادامه عنوان صفحه (که همان تگ Title است) ، متن موجود در متا تگ توضیحات هم نمایش داده می‌شود.

۲- تولید محتوای باکیفیت و استاندارد

شاید بتوان گفت مهم ترین مورد در سئو کلاه سفید، محتوای با کیفیت است. نکات بسیار زیادی در مورد یک محتوای استاندارد وجود دارد. در گذشته گفته می‌شد که مطالب هر صفحه باید کوتاه باشد تا خواننده از مطالعه آن خسته نشود اما در این سال ها به نظر میرسد صفحاتی که دارای متنی حاوی بیش از ۱۰۰۰ کلمه هستند، راحت در موتورهای جستجو جایگاه به دست می‌آورند. البته همه نکاتی که ما در سئو کلاه سفید بیان می‌کنیم با این پیش فرض است که شما قبل از هر چیز به مفید بودن محتوا برای کاربرانتان توجه می‌کنید، چرا که اگر همه این نکات بیان شده را رعایت کنید اما کاربران، شما را نپسندند موتورهای جستجو نیز شما را نخواهند پسندید.

بعد از تعدادی پاراگراف از یک تصویر زیبا ، جذاب و با کیفیت استفاده کنید تا چشم کاربران از مشاهده حجم زیاد و یکنواخت متن ها خسته نشود و مدت بیشتری را به مطالعه سایت شما بپردازند. این مسئله کمک می کند تا شاخصی با عنوان Time on site که به طور مستقیم در سئو سایت شما موثر است، بهبود یابد. ضمنا در همین راستا توجه داشته باشید که تعداد خطوط هر پاراگراف را نیز بیش از حد افزایش ندهید و بعد از هر چند خط از مطلبتان، یک تیتر جدید استفاده کنید. چگالی و تراکم کلمه کلیدی در متن نیز مهم است که در این مورد نیز اگر سایت وردپرسی داشته باشید می توانید از پلاگین یوست کمک بگیرید. در مقاله “چگونه کاربران را بر روی سایت نگه داریم؟” جزئیات دقیق تری در مورد Time on site و چند شاخص دیگر بخوانید.

سعی کنید در هر صفحه ای که می‌توانید، از ویدئو استفاده کنید چرا که از دو جهت به سئو شما کمک می‌کند. جهت اول اینکه مشاهده ویدئو توسط کاربران باعث می‌شود Time on site افزایش پیدا کند و جهت دوم اینکه گفته می‌شود جدا از اینکه ویدئو دیده می‌شود یا خیر، همین که یک ویدئو در سایت خود قرار داده اید، از نظر موتورهای جستجو ارزشمند است و نشان می‌دهد که شما برای غنی سازی مطالب سایت خود تلاش کرده‌اید. از آن جهت که تولید ویدئو معمولا کار بسیار پرهزینه ای است، پیشنهادی برای صرفه جویی در این هزینه ها برای شما داریم. ارزان ترین راه برای داشتن چند ویدئو در سایت این است که اقدام به دانلود ویدئوهای مرتبط از سایت یوتیوب کنید و بر روی آنها زیرنویس و آدرس سایت خود را ثبت و منتشر کنید. توجه کنید که ویدئو ها را به صورت پخش آنلاین و غیر قابل دانلود در سایتتان قرار دهید، چرا که اگر آن را صرفا در قالب فایل قابل دانلود منتشر کنید، کاربر بعد از دانلود آن از سایت شما خارج می‌شود و کمک آنچنانی به سئو سایت شما نخواهد کرد.

از قرار دادن فایل های قابل دانلود در مطالب هم غافل نشوید. در این مورد هم روشی به شما توصیه می‌کنیم که هم زمان کمی از شما می‌گیرد و هم کارایی نسبتا خوبی دارد. توصیه می‌شود همان مطلبی که در قالب یک مقاله نگاشته اید را در دو فایل Word و PDF ذخیره کنید بعد آنها را با نام عنوان همان مطلب به علاوه عبارت Docx و PDF برای دانلود قرار دهید. در بسیاری از سرچ ها، کاربران به دنبال فایل های ورد و پی دی اف می‌گردند و از آن جهت که ما این فایل ها را برای دانلود قرار داده ایم، شانس خوبی برای بازدید از سایت ما در این سرچ ها وجود دارد.

2374 بازدید